Kvalita a rozvoj
Chceme poskytovat služby na vysoké lidské i odborné úrovni. Fenoménu „kvality“ i „rozvoje“ věnujeme hodně pozornosti:
Vzdělávání
- Každá služba i jednotlivý pracovník mají vytvořeny vzdělávací plány.
- Podporujeme účast zaměstnanců na kursech a seminářích.
- Někteří pracovníci si zvyšují a rozšiřují kvalifikaci studiem při zaměstnání
Odborný růst
- Máme vytvořen systém soustavné skupinové supervize.
- Umožňujeme individuální supervizi pracovníkům, kteří o to projeví zájem.
- Podporujeme účast zaměstnanců na různých odborných setkáních (stáže, metodická vedení, konference, tematicky zaměřené pracovní skupiny, team-bulding, využívání příkladů dobré praxe)
Vize, koncepce, plánování
- Promýšlíme, kam se naše organizace i její jednotlivé součásti bude v budoucnu ubírat.
- Naše aktivity plánujeme v předstihu.
- Využíváme systému porad, interních kontrol a hospitací.
- Součástí naší práce je každoroční šetření spokojenosti mezi uživateli jednotlivých služeb.
- Průběžně analyzujeme a vyhodnocujeme jednotlivé aktivity, výstupy využíváme pro další rozvoj.
Odborné garance
- Standardy kvality, inspekce kvality sociálních služeb
(Průběžně a soustavně tvoříme a aktualizujeme metodické materiály, usilujeme o to, aby veškerá naše činnost v rámci poskytovaných sociálních služeb odpovídala zákonem definovaným standardům kvality. Dvě z našich sociálních služeb již úspěšně prošly Inspekcí kvality sociálních služeb.)
- Certifikace a akreditace programů
(V současné době např. připravujeme podklady pro certifikaci programů primární prevence a pro akreditaci dobrovolnictví.)
- Garance
(Jsme zapojeni do různých profesních uskupení, členství v nich je spojeno s garancí kvality poskytovaných služeb. Jde např. o Asociaci občanských poraden, Asociaci rané péče České republiky a o Českou asociaci streetwork.)